Keskiviikko, 17. Syyskuu 2014, Berlin

Gorenje julkistaa Berliinissä henkilökohtaiset HomeMade-keittiöavustajat

Messut ovat hyvä mahdollisuus esitellä uusia ominaisuuksia ja tuotteita asiakkaille kaikkialta maailmasta

IFA-messujen vakiosallistuja Gorenje Group oli jälleen mukana maailman suurimmilla kuluttajaelektroniikka- ja kodinkonemessuilla, jotka pidettiin Berliinissä 5.–10.9. Tämän vuoden tärkeimmän uutuuden, uusien henkilökohtaisten HomeMade-keittiöavustajien, lisäksi Gorenje esittelee myös Asko-huippubrändinsä uusimpia sovelluksia.

IFA-messut ovat kodinkoneiden ja kuluttajaelektroniikan huipputapahtuma. Viime vuoden messuilla näytteilleasettajat tekivät kauppoja lähes 4 miljardin euron arvosta, mikä on kaikkien aikojen ennätys.

Franjo Bobinac, Gorenjen johtokunnan puheenjohtaja ja päätoimitusjohtaja: "Tänä vuonna tapaamme Berliinissä jälleen paljon uusia asiakkaita ja yhteistyökumppaneita ympäri maailman, ja voimme esitellä heille uusimpia saavutuksiamme. Monet tuotteista esitellään ensimmäisen kerran messuilla. Tuotevalikoima kuvastaa filosofiaamme, jonka mukaisesti kehitämme ja suunnittelemme innovatiivisia ratkaisuja, jotka helpottavat käyttäjien elämää."

Esittelyssä uuden sukupolven henkilökohtaiset HomeMade-keittiöavustajat, jotka helpottavat ruoanlaittoa

Gorenjen tämän vuoden 810 neliömetrin kokoisen näyttelyalueen kohokohta ovat uuden sukupolven keittolaitteet, joissa yhdistyvät nykyaikaisen käyttäjän tarpeet ja Gorenjen insinöörien, tiedemiesten ja suunnittelijoiden kehittämät edistyneet ratkaisut. HomeMade-filosofian mukaisesti on luotu aivan uudenlaisia henkilökohtaisia keittiöavustajia, jotka auttavat käyttäjää tekemään herkullisia ja tasapainoisia aterioita. Euroopassa valmistetut uuden sukupolven upotettavat uunit, keittotasot, liesituulettimet ja mikroaaltouunit perustuvat edistyneeseen ruoanlaittotekniikkaan. Niiden houkuttelevaa ja harmonista ulkonäköä täydentävät hienoimmat materiaalit.

Uunit on jaettu kolmeen mallistoon: Essential, Advanced ja Superior. Ne kaikki ovat päivitettyjä versioita vuonna 2008 suunnitellusta Gorenje-uunista, joka sai innoituksensa perinteisen puulämmitteisen uunin ulkonäöstä ja toiminnasta. Uusissa uuneissa holvimainen osa on piilotettu, minkä ansiosta uunitila on suurempi ulkomittojen pysyessä samoina. Suurimman mallimme tilavuus on 75 litraa, ja siinä voi käyttää samanaikaisesti jopa viittä uunitasoa. Uunin ainutlaatuisen, patentoidun sisämuodon ja yhtenäisen kuuman ilman kierron takaavan MultiFlow 360° -järjestelmän yhdistelmä takaa ihanteelliset paistotulokset. Vakiokypsennysohjelmien lisäksi edistyneissä malleissa on esiasetettuja ohjelmia jogurtille, yhä suositummalle ja kotikeittiöihin levinneelle sous-vide-tekniikalle, hedelmien kuivaukseen ja hitaaseen paistamiseen.

Malliston uusimmat jäsenet ovat kompakti 45 cm korkea ja vakiokokoinen 60 cm korkea yhdistelmähöyryuuni. Molemmat toimivat samalla alustalla. Aikaisemmista uuneista ne erottaa vesisäiliön sijainti. Aiemmin vesisäiliö sijaitsi uunin sisätilassa, mutta uuden sukupolven uuneissa se on integroitu etupaneeliin. Lisäksi vesisäiliö on suurempi, joten vesimäärä riittää mihin tahansa kypsennysohjelmaan ilman veden lisäämistä. Gorenjen HomeMade-höyryuunit kuuluvat niihin harvoihin, joissa käytetään puhtaan höyryn periaatetta. Tämän mahdollistaa patentoitu syklonitekniikka, joka poistaa vesihiukkaset höyrystä. Tämän tuloksena ruoka ei ole vettynyttä, ylikypsää tai raakaa.

HomeMade-uunit on tehty ruostumattomasta teräksestä, ja niissä on erityinen pinnoite, joka pitää pinnan puhtaana estämällä sormenjälkien tarttumista.

Älykäs IQcook-keittotaso on päivitetty

Henkilökohtaisiin keittiöavustajiin kuuluu myös innovatiivinen ja älykäs IQcook-induktioliesi. Sen kaksi älykästä anturia, yksi liedessä ja toinen keittoastian kannessa, mahdollistavat lieden toimintojen erinomaisen hallinnan. Vuonna 2012 julkistettujen Gorenje-liesien alkuperäiset esiasetetut ohjelmat olivat IQsteam, IQboil, IQgrill ja IQpro. Uudessa versiossa on myös IQpoach-esiasetus. Liesi säätää automaattisesti keittoastian sisäpuolista lämpötilaa ja keittoaikaa, minkä ansiosta käyttäjän ei tarvitse valvoa keittoastiaa tai säädellä prosessin kulkua. Ruoka ei pala pohjaan tai kypsy ylikypsäksi. Tämän kypsennystavan ansiosta lähes kaikki ruoan vitamiinit ja mineraalit säilyvät.

Berliinissä esitellään myös designer-kodinkoneita ja värillisiä laitteita

Gorenje esittelee Berliinissä myös designer-mallistoaan. Uudet Gorenje Simplicity Collection- ja Gorenje Classico Collection -kokoelmat herättävät varmasti paljon huomiota. Lisäksi messuilla esitellään myös Gorenje Ora-Ïto Collection -kokoelma, mikä on yksi kaikkien aikojen suosituimmista, sekä uusittu Gorenje by Karim Rashid -valikoima. Yhä suositummille värillisille kodinkoneille on omistettu oma alueensa, jossa esitellään esimerkiksi uuden sukupolven SencoCARE-pesukoneita ja -kuivausrumpuja sekä IonGeneration-jääkaappipakastimia. Tämän vuoden uutuus Gorenjen jäähdytyslaitteiden joukossa on ConvertActive-jääkaappi, jonka pakastinlokeron voi tarvittaessa muuttaa ylimääräiseksi jääkaappilokeroksi. Jäähdytysosassa on myös hedelmä- ja vihanneslokero, jonka erityinen VitaLight-lamppu pysäyttää hapettumisprosessin tehokkaasti ja parantaa tuotteiden ravintoarvoja. Gorenje on tuonut tuttujen 1,85 metrin korkuisten IonGeneration-jääkaappipakastimien rinnalle uusia 2 metrin korkuisia jääkaappipakastimia sekä 1,85 metrin korkuisen jääkaapin ja pakastimen.

Asko-brändin tuotevalikoima laajenee

Gorenje-brändin lisäksi Gorenje Group esittelee myös huippuluokan Asko-brändiään, jonka nimissä tarjotaan suorituskykyisiä keittiö- ja pyykinkäsittelykoneita sekä ammattimaisia kodinkoneita. Esittelyalueella voit tutustua ASKO Pro Series -keittiökoneisiin, joita ovat esimerkiksi uusi Red Dot -palkinnon voittanut kosketushöyryuuni ja ainutlaatuiset jääkaappipakastimet, joiden tilavuus on lähes 400 litraa ja mitat 203 x 75 cm.

Esitteillä on myös Asko-astianpesukoneiden uusi sukupolvi ja Askon ensimmäiset yhteensopivat pyykinkesukone ja kuivausrumpu, joissa on erityisen suuri tilavuus ja ammattimainen rakenne. Ammattimaisten kodinkoneiden malliston uusi lisä ovat pesukone ja kuivausrumpu, joihin molempiin mahtuu 8 kg pyykkiä, sekä uudet astianpesukonemallit.