Tiistai, 6. Marraskuu 2012

Pelkistettyä eleganssia keittiöön: Gorenjen Ora-Ïto mallistossa huipputeknologiaa

Eleganssi, puhtaat linjat ja käyttäjäystävällinen teknologia tekevät Gorenjen Ora-Ïto -kodinkonemallistosta ajattoman ja samalla huippumodernin keittiösarjan. Sen on suunnitellut ranskalainen Ora-Ïto, joka teki kansainvälisen läpimurtonsa rohkeilla ja provosoivillakin töillään.

Ora-Ïton suunnittelun tavaramerkkinä on pelkistetty tyyli; muotoilu on riisuttu tarpeettomista yksityiskohdista. Elegantin linjakkaan muotoilun taakse piiloutuu kodinkoneissa edistyksellistä teknologiaa. Ominaista muotoilukieltään Ora-Ïto on käyttänyt Gorenjen kodinkoneissa, jotka tarjoavat klassisia ratkaisuja moderniin keittiöön. Materiaaleina on muun muassa metallia ja lasia.

Mallistossa orgaaninen ja futuristinen muotokieli yhdistyvät lähes taiteellisella tavalla. Koneiden ulkopinnat ovat yönmustia tai liidunvalkoisia, jotta ne heijastavat keittiön valaistusta. Vetimet on valmistettu harjatusta alumiinista, mutta niitä on saatavana myös mustana tai ruostumattomasta teräksestä.

Gorenje Ora-Ïto -kokoelma ei tarjoa vain maailmanluokan muotoilua, se tekee myös ruoanlaitosta entistä helpompaa.  Laitteiden huipputeknologia, kuten uunien kosketusnäytöt, jäähdytysjärjestelmät ja teleskooppikiskot helpottavat ruoanlaittoa. Gorenje HomeMade-uunien innovaatio on käytössä myös Ora-Ïto -kokoelmassa. Teknologia perustuu perinteisten puu-uunien toimintaan, joissa lämpö jakautuu mahdollisimman tasaisesti.

Tietoa suunnittelijasta:

Ora-Ïto teki kansainvälisen läpimurtonsa rohkeilla ja ajoittain provosoivillakin suunnitelmillaan. Uransa alussa hän esitteli yrityksille tuotesuunnitelmiaan, aivan kuin ne olisi jo tehty tunnetuimpia tuotemerkkejä varten. Muut olisivat saattaneet joutua vastaavasta oikeuteen, mutta Ora-Ïto palkattiin kyseisiin yrityksiin, sillä he olivat hyvin vakuuttuneita hänen kyvyistään. Nykyisin Ora-Ïto on palkittu useista töistään ja hän suunnittelee tuotteita useille  maailman suurimmista tuotemerkeistä, kuten Heinekenille, Adidakselle, L'Oréalille, Toyotalle ja Davidoffille.

Lue lisää Gorenjen Ora-Ïto-kokoelmasta osoitteissa: www.gorenje-oraito.com