Gorenjen uuden Pininfarina Black -kodinkonemalliston musta on keittiömaailman uusi

28.5.2008

Gorenjen uuden Pininfarina Black -keittiömalliston kodinkoneissa himmeäkiiltoinen alumiinipinta ja pikimusta lasi yhdistyvät huipputeknologiaan. Mustaa väriä ilmentävä Gorenje-kodinkonemallisto on suunniteltu yhdessä kuuluisan italialaisen Pininfarina-muotoilutoimiston kanssa, joka on tunnettu muun muassa yhteistyöstään legendaarisen Ferrarin kanssa.

Keittiömaailman uusi valkoinen on musta

Gorenjen ja italialaisten Pininfarina-suunnittelijoiden yhteistyöstä syntyi eksklusiivinen limited edition -kodinkonemallisto Pininfarina Black. Uusissa Pininfarina Black -kodinkoneissa innovatiivinen muotoilu verhoaa tyylikkäästi hienon teknologian. Pininfarina-suunnittelija ja Pininfarina Extra -yrityksen toimitusjohtaja Paolo Pininfarinan mukaan keittiömaailman uusi valkoinen on musta. Pininfarina Black -malliston kaikki kodinkoneet ovat lähes kokonaan mustia. Ainoastaan niiden digitaalisten näyttöjen hehkuvat taustavalot rikkovat himmeän mustan verhon.

– Mustaväri symbolisoi parasta eleganssia ja ajatonta luksusta. Pininfarina Black -kodinkoneet sopivat kauniisti niin modernin kuin historiallisen asuinrakennuksen keittiöön mutta myös kattohuoneiston avokeittiöön, kuvailee Paolo Pininfarina.

Design ja innovaatio – käsi kädessä

Gorenjen Pininfarina Black -malliston kodinkoneet ovat muotoilultaan sekä teknisiltä ominaisuuksiltaan ensiluokkaisia. Kodinkoneiden huipputekniset ominaisuudet soveltuvat jopa vaativimmankin keittiömestarin tarpeisiin. Esimerkiksi jääkaappipakastimen kosketusnäyttöä hipaisemalla syttyy valo edustan mustan lasin takanapaljastaen jääkaappipakastimen houkuttelevan sisällön. Lisäksi kosketusnäytöllä voi selata reseptejä, leivonta- sekä paisto-ohjeita. Gorenjen Pininfarina Black -jääkaapin innovatiivisuutta edustaa myös Zero’n Fresh -säilytyslaatikko, jonka 0 oC:n lämpötilassa bakteerit eivät pysty kasvamaan ja tuhoamaan ruoka-aineita. Niin sanotussa nollavyöhykkeen säilytyslaatikossa ruoka-aineet säilyvät kolme kertaa pidempään kuin tavallisessa jääkaapissa.

Pininfarina Black -jääkaapin muotoilussa on huomioitu pienimmätkin detaljit: ovessa on kaksi erillistä koteloa kosmetiikan ja lääkkeiden säilytykseen. Gorenjen Pininfarina Black -mallistoon kuuluvat vapaasti seisova jääkaappipakastin sekä integroitavat uuni, useat keittotasot,liesituuletin ja mikroaaltouunin sekä astianpesukoneen koristepaneelit

Oy / Key Account Manager Jari Jonassonpuh. 0400 391 252, jari.jonasson@gorenje.fi